Binek Araçlar Servisi


Randevu Süreci

Servise gelmeden önceki kolaylık “Randevu Süreci”

Servis öncesinde Servis Kabul Sorumlusu ile temasa geçerek randevu almanız, servislerimizin size daha hızlı ve kaliteli hizmet sunmasına olanak tanır.

Randevu alırken zaman kaybınızı en aza indirgemek için ruhsat, servis bakım defteri ve aracınızın km bilgisini hazır bulundurmanızda yarar vardır.

Randevunuza gecikmeniz veya gelememe durumunuz söz konusu olursa, “Servis Kabul” ile temasa geçerek, durumunuzu bildirmenizi rica ederiz.


Servis Kabul

Aracınız ile Servis Kabul’e geldiğiniz zaman;

Aracınızı otopark sorumlusunun yönlendireceği “Müşteri Otopark”ına park etmenizi rica ederiz. Randevu alarak gelmeniz durumunda, Servis Kabul Sorumlusu’na isminizi ve randevunuzu hatırlatarak, Müşteri Danışmanı’na yönlendirilmek istediğinizi belirtiniz.

Randevusuz geldiyseniz, Servis Kabul Sorumlusu servisin uygunluğunu kontrol ederek, sizi en kısa sürede Müşteri Danışmanı ile görüştürmek üzere bekleme salonuna yönlendirecektir.

Müşteri Danışmanı’nızı beklerken Servis Kabul Sorumlusu’na vereceğiniz araç kullanım ve araç ile ilgili şikayet bilgileri, Müşteri Danışmanı ile yapacağınız görüşmeyi daha verimli kılacaktır.


Aktif araç kabul

Müşteri danışmanınız ile “Aktif Araç Kabul”

Müşteri Danışmanı’nız ile aracınızın başında bakım ile onarım taleplerinizi veya şikayetlerinizi aktardığınız “birebir” servis görüşmesine “Araç Kabul” hizmeti denir. Bu esnada iş emri üzerinde bakım ve onarım talepleriniz ve şikayetleriniz kayıt altına alınır.

Araç üzerindeki aksesuar, şahsi eşya ve yakıt miktarı bilgilerinin iş emrine kaydedilmesinden servisimiz sorumlu olup, iş emrini kontrol etmenizi rica ederiz.

Müşteri Danışmanı’na vereceğiniz her ek bilgi (yapılan eski işlemler dahil), aracınızdaki arızanın hızlı bir şekilde giderilmesine katkıda bulunacağı gibi, ciddi arızalara yol açabilecek sorunların önceden tespitini de kolaylaştırır.

Müşteri Danışmanı ile birlikte şikayetiniz veya talebiniz dışında, araç üzerinde ilave kontrollerin yapılmasına “Aktif Araç Kabul” hizmeti denir. Tespit sonrası, olası onarımlara onayınıza istinaden sürüş güvenliğiniz garanti altına alınır, aracınızın uzun ve ekonomik kullanım şartları sağlanır.

Araçların bakım ve onarımı esnasında sizin güvenliğinizi tehlikeye atmamak, atölye çalışanlarımızın ise verimliliğini düşürmemek için, atölye içerisine girilmemesini tavsiye ederiz.

Araç Kabul sürecinin sonunda, tahmini teslim zamanını öğrenebilirsiniz.


Araç teslimatı

Aracınızı teslim alırken;

Servis, aracınızı teslim etmeden önce son kontrol işleminden geçirir. Son kontrolde, aracınızda iş emrinde mutabık kalınan servis işlemlerinin gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğine bakılırken, aracınızın sürüş güvenliği genel kontrolü de yapılır.

Aracınızı servis atölyesinden teslim alan Müşteri Danışmanı’nız, iş emrine uygun olarak gerçekleştirilen işlemler hakkında size bilgi verir, kesilecek hizmet faturası ile ilgili detayları aktarır. Bu esnada aracınızı kontrol etmenizi, memnun kalmadığınız veya açıklanmasını istediğiniz durumları bildirmenizi rica ederiz. Müşteri Danışmanı’nız onayınızdan sonra fatura ve kapı çıkış belgesi işlemleri için sizi vezneye yönlendirecektir.

Garanti kapsamı dışındaki onarımlarda değiştirilen yedek parçalar, servis işlemi sonrasında size teslim edilir. Teslim alınmayan parçalar 7 gün sonra imha edilir. Garanti kapsamında yapılan işlemlerde ise değişen yedek parçaları arzu ederseniz görebilirsiniz.

Servis kabul, servis işlemleri ve servis hizmeti esnasında veya sonrasında oluşan her türlü memnuniyetsizliğiniz ve önerileriniz için her yetkili servisimizde bulunan Müşteri İlişkileri Sorumlusu ile temasa geçebilirsiniz.

Satış Sonrası Hizmetler organizasyonumuz Müşteri İlişkileri Yönetimi’ni online olarak işletmektedir. Müşteri İlişkileri Sorumlusu’na aktardığınız tüm memnuniyetsizlikler, öneriler ve yorumlar online sistemler üzerinden Mercedes-Benz Türk A.Ş. tarafından takip edilebilmekte ve özenle değerlendirilmektedir.


Dijital servis defteri

Aracınızın servis/bakım tarihçesine ulaşmak hiç bu kadar kolay olmamıştı.

Mercedes-Benz marka otomobil sahibi müşterilerimize daha güvenilir, daha şeffaf, daha konforlu bilgi ve belgeler sunabilmek ve yapılan bakım, kaporta, agrega işlemlerini elektronik ortamda kayıt altına almak amacıyla Mercedes-Benz, Dijital Servis Defteri’ni (Digital Service Booklet - DSB) geliştirmiştir. Dijital Servis Defteri ile birlikte aracınıza ait tüm detaylı servis rapor ve işlemleri aracınızın ömrü süresince veritabanımızda güvenilir bir şekilde muhafaza edilmektedir. Aracınızı satmak istediğiniz zaman, aracınıza ait son güncel dijital servis raporunu bulundurmanızı tavsiye ediyoruz. Servis kitapçığınız veya son dijital servis raporunuz kaybolsa dahi içinizi ferah tutun, yetkili servislerimizden birine gitmeniz durumunda, detaylı raporunuzu size sunmaktan büyük memnuniyet duyarız.

Dijital servis defteri, Eylül 2013’ten sonra Türkiye pazarı için üretilen tüm Mercedes-Benz otomobilleri (SLR-Serisi, G-Serisi, smart, Maybach hariç) için mevcuttur. Eylül 2014'ten sonra üretilecek olan Smart marka modeller de (453-Serisi ile başlanacak) DSB'ye uyumlu hale getirilecektir.

Eğitim

Mercedes-Benz Eğitim

Üstün nitelikteki servis hizmeti, yalnızca mükemmel eğitimli ve Mercedes-Benz’in öncü araç teknolojileri ile ilgili geniş kapsamlı bilgiye sahip servis personeli ile sağlanabilir.

Bu nedenle servis personelimizi sürekli güncel bilgilerle donatmamız çok önemlidir. Servis teknik eğitimlerimiz temel, mesleki ve uzmanlık bilgilerini kapsayan ve gelişmeyi hedef alan içeriklere sahiptir.

Profesyonel olarak çalışmak isteyen teknisyenler bilgi yelpazesini sürekli yeni teknolijilere uyarlamak ve genişletmek zorundadır.

Mercedes-Benz eğitim merkezi problem çözme yetkinliğini ve profesyonel bilgi yönetimini garanti etmektedir. Bilginin hızla dönüştürülmesine ve dolayısıyla ürünlerin ve hizmetlerin başarıyla pazarlanmasına belirleyici bir katkı sağlamaktadır. Yurt çapındaki bayi teşkilatının çalışanlarına bilgiler güncel, hızlı, geniş bir şekilde ve eş zamanlı olarak iletilmektedir.

Bütün bunlara ulaşmak için eğitim konseptleri, araştırma geliştirme, iş grupları ve pazarlar ile sıkı işbirliği içinde geliştirilmektedir. Teknik ürün eğitimi, süreçler ve sistemler konusundaki geniş bir ürün yelpazesi, satış ve servis kademelerindeki tüm hedef gruplarının ihtiyaçlarına uygun kalifikasyon sunmaktadır.

Sistemler

Star Diagnosis Donanım ve Yazılımları (WISnet, ASRAnet, DAS) ve EWAnet yazılımı

EWAnet (EPCnet, WISnet, ASRAnet) özel olarak tasarlanmış, bir internet sayfası üzerinden erişilebilen servis destek uygulamalarıdır.

  • EPC net ( Electronics Parts Catalogue ) : Araçlara ait tüm parçaları, şasi numarasına veya ürün grubuna göre aratabilir, resimleri ve parça numaraları ile birlikte görebilirsiniz. Parça numaralarına göre kendinize satın alma listesi oluşturabilirsiniz.Uygulamaya sadece EWAnet üzerinden erişilebilir.
  • WIS net ( Worksop Information System ) : Bakım, tamir, arıza teşhis, kontrol veya hata arama hakkında bilgi verir. Tamir çalışmaları için talimatlar sunar, araca özel ilave donanımlar hakkında bilgi verir. Uygulamaya EWAnet veya Star Diagnosis Compact 3/4MT model cihazlar üzerinden erişilebilir.
  • ASRA net ( Arbeitstexte Standardtexte Richtzeiten Arbeitswete ) : Çalışma değerleri ve tamir sürelerini kapsayan elektronik bir katalogtur. İlave işler, dahili metinler, açıklama metinleri ve araç parçalarının grafik resimlerini de içermektedir.Buradan elde edilen veriler, iş emirleri, faturalar ve maliyet hesaplama konusunda temel oluşturabilir. Uygulamaya EWAnet veya Star Diagnosis Compact 3/4MT model cihazlar üzerinden erişilebilir.
  • DAS (Diagnosis Assistance System) :Star Diagnosis cihazı üzerinde çalışan arıza tespit programıdır. Uygulamaya Star Diagnosis cihazlarının tüm modelleri üzerinden erişilebilir.
  • Xentry Flash: Mercedes-Benz otomobil ve Mercedes-Benz hafif ticari araçlarında Star Diagnosis cihazı üzerinde kullanılabilen ücretsiz bir uygulamadır. SCN\CVN kodlamaları ve araçlar üzerine entegre edilen parçaların online olarak kodlanmasında kullanılır.

Tüm bu uygulamalara erişim desteği Mercedes-Benz Türk A.Ş. tarafindan verilmektedir.

Hasar onarımı

Mercedes-Benz Hasar Onarımı

Onun kadar dayanıklı mısınız?

Mercedes-Benz güvenliğiniz için 7/24 çalışıyor, yeni teknolojiler geliştiriyor. Size yalnızca aracınızın orijinalliğine özen göstermek kalıyor.

Aracınızın %100 güvenli kalmasını sağlamak için bakım ve onarım işlemlerinizi daima yetkili serviste yaptırın. Kaza durumu dahil aracınızla ilgili her türlü destek için 444 62 44 iletişim hattını arayın. Hem aracınızın büyünlüğünü hem kendinizi ve sevdiklerinizi koruyun.

Yol Yardım
Garanti
Service Plus ve Advantage Plus
Mobilo

Kaporta, boya, plastik aksam, tampon, iç döşeme ve ön cam onarımlarını kapsayan mini onarım hizmeti ile aracınızın ilk günkü orijinalliğini koruyun.

Mercedes- Benz yetkili servislerindeki özel tamir metotları ve ekipmanları ile aracınız üzerindeki çizikler, küçük çaplı göçükler, vuruklar, ezikler, delikler vs. hızlı ve ekonomik bir şekilde tamir edilir. Mercedes-Benz'inizin özelliklerinin ve estetiğinin korunabilmesi icin aracınızı onun özelliklerini en iyi tanıyan yetkili servislerimize emanet etmenizi tavsiye ederiz.

Üstelik, Mercedes-Benz Kasko ürünlerinden, mevcut hasarsızlık indiriminizi etkilemeden, yetkili servislerde standart olarak verilmekte olan mini onarım hizmetinin limitleri dahilinde yararlanın.*

Hasar onarımı

Anlaşmalı Sigorta kapsamında Hasar onarımı için gerekli belgeler

Şahıslar içim:

  • Kaza raporu ve Alkol Raporu Aslı (Polis Zaptı var ise) veya Maddi Hasarlı Trafik Kaza Tespit Tutanağı aslı (Her iki tarafın da ıslak imzası, boşlukların eksiksiz doldurulması) veya Beyan*
  • Kasko poliçesi fotokopisi
  • Kasko poliçesi prim makbuz fotokopileri (Var ise)
  • Ruhsat fotokopisi
  • Sürücüye ait ehliyet fotokopisi ve TC numarası
  • Ruhsat sahibinin kimlik kopyası
  • Teslim-İbra-Temlik Belgesi ve Taahhüt Belgesi ** (Ruhsat sahibi tarafından ıslak imzalı)

Şirket adına kayıtlı araçlar için ek olarak:

  • Vergi Levhası fotokopisi
  • Ticaret Sicil Kaydı fotokopisi
  • İmza Sirküleri fotokopisi
  • 20.000 TL'nin üzerindeki hasarlarda faaliyet belgesi ve yetkili kimlik suretleri (MASAK evrakları)
  • Teslim-İbra-Temlik Belgesi ve Taahhüt Belgesi** (İmza Sirkülerinde yetkili olan kişi tarafından ıslak imzalı ve kaşeli)**
*Beyan olay yeri, tarih ve hasarın oluş şeklinin detaylı olarak açıklayacak ıslak imzalı yazı. (Şirket adına kayıtlı otomobillerde şirket kaşesi ve yetkili kişi imzası da gerekmektedir)
**Yetkili Servislerden temin edebilirsiniz.